TIEA2191 Pelinkehityksen työkalut (1–3 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun.

Kuvaus

Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelinkehityksen työkaluihin sisältäen pelinkehitysympäristöt sekä peligrafiikan, animaatioiden ja peliäänten luomisen. Opintojaksolla perehdytään digitaalisten pelien eri elementtien tekniseen toteutukseen ja pelinkehityksen työnkulkuun. Opiskelijat tekevät käytännön harjoituksia käyttäen yleisimpiä pelinkehityksen työkaluja.

Osaamistavoitteet

Opiskelija:- ymmärtää pelinkehityksen teknisen prosessin ja tuntee eri työkalujen ja teknologioiden roolin osana sitä- tuntee pelinkehitysympäristöjen toimintaperiaatteet ja hallitsee ainakin yhden pelinkehitysympäristön peruskäytön- tuntee peligrafiikan, animaation ja peliäänten tuotantoon liittyvät peruskäsitteet ja -tekniikat- tuntee versionhallinnan roolin pelinkehitysprosessissa

Esitietojen kuvaus

Ei vaadittu, mutta suositellaan ITKP1010 Digitaalisen osaamisen perusteet / HYTP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet / KTKP1004 Digitaalisen osaamisen perusteet

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Itsenäinen työskentely (1–3 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta