KEMA2500 Aineopintojen tutkimusprojekti (3–6 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kemian laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Aineopintojen tutkimusprojektin voi kytkeä luonnontieteen kandidaatintutkielman yhteyteen. Aiheet perustuvat laitoksella annettavaan aineopintotasoiseen opetukseen ja tutkimukseen ja työ tehdään joko tutkimusryhmässä tai pienryhmässä. Tutkimusprojektissa ratkotaan tutkimusaihetta laboratiivisesti tai laskennallisesti ja saadut tulokset voi raportoida kandidaatintutkielman yhteyteen. Työn kesto on kahdesta (3 op) neljään (6 op) viikkoa.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää kokeellisen/laskennallisen tutkimuksen teon keskeiset vaiheet: tutkimuskysymyksen asettaminen, mahdollinen kirjallisuushaku ja kirjallisuuden analysointi, kokeellisten menetelmien valinta tutkimusaiheeseen, kokeellisen/laskennallisen tutkimuksen suorittaminen ja tulosten tulkinta ja analysointi, tulosten raportoiminen, pohdinta ja johtopäätökset. Opiskelija kykenee ohjatusti käyttämään tarvittavia mittaustekniikoita tutkimuskysymyksen ratkaisemiseen.

Tutkimusryhmässä opintojakson suoritettuaan opiskelija on saanut alustavan käsityksen tutkimusyhteisön toiminnasta.

Esitietojen kuvaus

Kemian aineopintoja tulee olla tehtynä mahdollisimman paljon ennen kuin aloittaa Tutkimusprojektin tekemistä. Erityisesti aineopintojen laboratoriokurssit täytyy olla suoritettuna tai menossa samaan aikaan.

Suoritustavat

Tapa 1

Arviointiperusteet:
Kurssin hyväksytty suoritus edellyttää laboratoriojakson suorittamista lähes itsenäisesti työskennellen ja tulosten raportointia hyväksytysti.
Opetusajankohta:
Periodi 3, Periodi 4
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (3–6 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
englanti, suomi
Työskentelytavat:

Itsenäistä työskentelyä laboratoriossa ja tulosten raportointia.

Ei julkaistua opetusta