TIES475 Syventävä peliprojekti (10–15 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Avainteksti

Ilmoittautuminen erillisellä hakemuksella

Kuvaus

Kurssilla suunnitellaan projektiryhmissä digitaalinen peli tai pelillinen sovellus, josta toteutetaan pelattava prototyyppi tai valmis tuote. Toteutustekniikat valitaan projektikohtaisesti.


Osaamistavoitteet

Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee pelikehityksen prosessin
- osaa soveltaa peliohjelmoinnin osaamistaan käytännön projektiin
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan ja tiimin työskentelyyn
- osaa arvioida ja kehittää omaa ja projektiryhmän työskentelyä

Lisäksi opiskelija asettaa opintojaksolle henkilökohtaiset oppimistavoitteet.

Esitietojen kuvaus

Tietotekniikan perusopinnot ja aineopinnoista vähintään puolet sekä kurssi TIEP111 Ohjelmointi 2 tai suoraan maisteriopintoihin tulleille vastaavat tiedot. 

Kurssille hakevilta toivotaan suoritetuksi kursseja HTKA112 Pelin lumo tai NKTA1000 Johdanto pelien tutkimukseen ja TIEA219 Pelisuunnittelu sekä aiempia projektiopintoja.

Suositellut esitiedot

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (10–15 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja projektityöskentelyyn. Annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä. AHOT-menettelyllä suoritettuna hyväksytty/hylätty.
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:

Projektityöskentely, luennot, ohjaukset, yksilötehtävät.

Opetus