Liikuntapsykologia

Tutkinto-opiskelijoiden alumniopinto-oikeus laajenee 1.8.2023 alkaen

JYU:n alumnioikeudella opiskelevalla on 1.8.2023 alkaen mahdollisuus opiskella maksutta kaikkia avoimen yliopiston opintoja valmistumistaan seuraavien kahden lukuvuoden loppuun saakka.

• Jos esimerkiksi olet suorittanut tutkintosi elokuussa 2023, voit ilmoittautua avoimen yliopiston opintoihin ja pyytää opintomaksusi mitätöimistä 31.7.2026 asti. Avoimen yliopiston opintojen suoritusoikeusaikasi voi jatkua saamaasi alumnioikeutta pidempään.

Maksuttomuus edellyttää:

• että opiskelijan tutkinto on valmistunut 1.8.2023 tai sen jälkeen
  • hänellä on voimassa oleva alumniopiskeluoikeus JYU:ssa
  • alumniopiskelija on yhteydessä Opiskelun palvelupisteelle heti avoimen opintoihin ilmoittautumisensa jälkeen HelpJYU-lomakkeella. (lomake julkaistaan vasta 1.8.2023 jälkeen)

Katso tarkemmat toimintaohjeet HelpJYU palvelusta.

Ennen 1.8.2023 valmistuneet liikuntatieteellisen tiedekunnan alumnioikeiden omaavat opiskelijat voivat suorittaa liikuntapsykologian perusopinnot ja yhden aineopintojen jaksoista maksutta liikuntatieteellisessä tiedekunnassa alumnioikeusaikansa puitteissa. Muilta osin kaikki Jyväskylän yliopiston alumnioikeuden omaavat opiskelijat voivat suorittaa liikuntapsykologian opintoja Avoimessa yliopistossa maksamalla opintomaksun (15€/op).

Liikunta- ja hyvinvointiosaamisen opinnot täydentävät liikuntapsykologian opintoja

Liikunta- ja hyvinvointiosaamisen opinnot tuovat osaamista terveyden, hyvinvoinnin ja liikunnan parissa työskenteleville sekä kaikille aiheista kiinnostuneille.

Opintokokonaisuus sisältää muutaman pakollisen opintojakson, joista LTKH1001 Hyvinvointivalmennus elintapamuutoksen tukemisessa (2 op) on hyvä jatkumo tai lisä liikuntapsykologian opinnoille. Myös LTKY4001 Kehosta mitattava hyvinvointitieto (2 op) antaa työkaluja valmennuksesta kiinnostuneille.

Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 15-50 opintopistettä eli pakollisten opintojen lisäksi voit rakentaa sisällöltään ja laajuudeltaan itsellesi sopivan opintokokonaisuuden, joka parhaiten vastaa oman osaamisesi kehittämisen tarpeita.

Kaikki tarjolla olevat opinnot löytyvät Jyväskylän yliopiston Avoimen yliopiston opinto-oppaasta.

Opintoja ja webinaareja opiskelun tueksi

Hyödynnä maksuttomat opiskelutaitowebinaarit ja Orientaatio jatkuvaan oppimiseen (1 op) -kurssi opintojesi tueksi! Aikuisopiskelijan akateeminen opiskelukyky -verkkokurssi (2 op) tarjoaa tukea aikuisopiskelijan arkeen.