VKTS1029 Children’s Social-emotional Development and Well-being in Early Childhood (5 op)
Avainteksti
Kuvaus
Lasten sosioemotionaalisen kehityksen pääkohdat; sosioemotionaalisen kehityksen tuki varhaiskasvatuksessa; sosioemotionaalinen hyvinvointi; sosiaalisesti kestävä elämäntapa; oman teoreettisen ja käytännöllisen asiantuntijuuden syventäminen yhdestä lasten sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin osa-alueesta
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee lasten sosioemotionaalisen kehityksen etenemisen ja sen tuen perusteet
- hallitsee sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin keskeiset käsitteet
- osaa tarkastella lasten sosioemotionaalisen kehityksen merkitystä lasten hyvinvoinnin ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta
- on syventänyt asiantuntijuuttaan yhdestä sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin osa-alueesta
Lisätietoja
Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa
Oppimateriaalit
DURLAK, J. A., DOMITROVICH, C. E., WEISSBERG, R.P., & GULLOTTA, T. P. (Eds.). 2015. Handbook of Social and Emotional Learning. Research and Practice. New York: Guilford Press. (soveltuvin osin) EBSCOhost
LOBOUE, V., PÉREZ-EDGAR, K., & BUSS, K. A. (Eds.) 2019. Handbook of emotional development. Springer. (soveltuvin osin) Ebook Central
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä
Suoritustavat
Tapa 1
Tapa 2
Luennot, seminaarit ja oppimistehtävä (5 op)
Opetus englannin kielellä, oppimistehtävä joko englannin kielellä tai suomeksi.