TEKA2001 Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Avoin yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Kuvaus
Asiakaslähtöisyys; Asiakasymmärrys; Asiakaskokemus; Asiakaskokemuksen johtaminen; Datan hyödyntäminen; IT asiakkaan ostopolku; Ohjelmistoteollisuuden asiakkuudet; Ostajapersoona; Palvelukonsepti; Palvelulogiikka; Palvelullistaminen; Palvelumuotoilu.
Osaamistavoitteet
- Määritellä asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvän käsitteistön erityisesti ohjelmistoteollisuuden kontekstissa.
- Tunnistaa ja selittää asiakaskokemuksen johtamisen merkityksen IT-alan yritysten toiminnassa.
- Ideoida innovatiivisia digitaalisia palvelukonsepteja ja -ratkaisuja voittavan asiakaskokemuksen luomiseksi.
- Kehittää asiakaskokemuksen johtamisen prosessia erityisesti ohjelmistoyrityksissä.
Oppimateriaalit
Verkko-opetusmateriaali, artikkelit ja caset, muu kirjallisuus.
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Itsenäisesti suoritettavat tehtävät.
Arviointiperusteet:
Itsenäisesti suoritettavat tehtävät.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Itsenäinen työskentely (5 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi