LPET1022 Tasapainoa tanssista: Bollywood (1 op)
Kuvaus
Bollywood.
Suoritustapa: Harjoitukset 12 h
Arviointiperusteet: Aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja itsenäisten tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-ymmärtää nykytanssia monipuolisesti fyysisenä, yhteisöllisenä ja kokemuksellisena osana liikunta- ja taidekasvatusta
- ymmärtää nykytanssia osana kokonaisvaltaista hyvinvointia
- osaa nykytanssin keskeisiä perustietoja ja –taitoja
Oppimateriaalit
Anttila, E. 2009. Mitä tanssija tietää? Kehollinen tieto ajattelun ja oppimisen perustana. Aikuiskasvatus 29 (2), 84–92. (8 s.)
Klemola, T. 2013. Mindfulness. Tietoisuuden harjoittamisen taito. Jyväskylä: Docendo. (220 s.)
Kokkonen, M. 2014. Dance. Teoksessa B. Heys (toim.) Arts and emotions - Nurturing our Creative Potential. Botín Foundation Report, 119–137. (19 s.)
Nieminen, P. 2008. Hidas - nopee - nopee - paritanssin opetuksen ABC. Helsinki: Kultanuotti. (109 s.)
Nurmi, A-M. 2012. Kaduilta liikuntasaliin. Toimintatutkimus
hiphop-tanssista osana lukion liikuntakasvatusta. Jyväskylän yliopisto. Studies in Sport, Physical Education and Health 184. (85 s.)
Siljamäki, M. 2015. Tanssi avaa polkuja oman itsen ja eri kulttuurien ymmärtämiseen. Liikunta & Tiede 51 (1), 16–19. (4 s.)
Suoritustavat
Tapa 1
Osallistuminen opetukseen (1 op)
12 tuntia harjoituksia ja muut opettajan antamat tehtävät.