LPEA1033 Fyysisen toimintakyvyn mittaaminen, sivuaineopiskelijat (1 op)
Kuvaus
Turvallisen ja laadukkaan toimintakykymittauksen periaatteet, riskit ja rajoitteet.
Lasten ja nuorten fyysisen toimintakyvyn mittaamisen suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi koulussa.
Palaute, neuvonta ja motivoiva vuorovaikutus toimintakyvyn mittaamisessa ja kehittämisessä.
Fyysisen toimintakyvyn seuranta- ja palautejärjestelmä Move! sekä moniammatillinen toimintakyvyn edistäminen koulukontekstissa.Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen opetukseen:
- Luennot 10 tuntia, harjoitukset 4 tuntia
- Itsenäinen työskentely
- Soveltava pienryhmätyöskentely
Arviointiperusteet
Kirjallinen
tehtävä 100 %
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää toimintakyvyn mittaamiseen ja mittaustulosten hyödyntämiseen liittyviä fyysisiä, psyykkisiä ja sosiaalisia tekijöitä.
- osaa toteuttaa fyysisen toimintakyvyn mittauksia.
- osaa tulkita mittaustuloksia ja niiden pohjalta antaa palautetta sekä suunnitella kehittämistoimenpiteitä.
- osaa hyödyntää mittaustuloksia yksilön, ryhmän sekä yhteisön näkökulmista moniammatillisessa yhteistyössä.
Lisätietoja
Ajoitus: Kevätlukukausi
Oppimateriaalit
Kurssilla jaettava materiaali.
Move! -verkkosivut (www.edu.fi/move) – erityisesti opettajan käsikirja.
Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2017. (2. uusittu painos). Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, luku 21, s. 367–387 (21 s.).Suoritustavat
Tapa 1
Osallistuminen opetukseen (1 op)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen:
- Luennot 10 tuntia, harjoitukset 4 tuntia
- Itsenäinen työskentely
- Soveltava pienryhmätyöskentely
Kurssilla jaettava materiaali.
Move! -verkkosivut (www.edu.fi/move) – erityisesti opettajan käsikirja.
Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2017. (2. uusittu painos). Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus, luku 21, s. 367–387 (21 s.).