CEAP6140 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta II (4 op)

Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Järjestävä organisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius - Kasvatustieteet
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1021 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta I.

Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:

  • Lapsilähtöinen pedagogiikka ja eriyttämisen käytännöt
  • Kodin ja koulun välinen sekä monialainen yhteistyö
  • Monikielisyys- ja monikulttuurisuusosaaminen
  • Kulttuuri, -katsomus- ja kielitietoisuus

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • tunnistaa lapsikeskeisen pedagogiikan työtapoja eri oppiaineissa esiopetuksen ja perusopetuksen luokkien 1-2 opetussuunnitelmien mukaan
  • havainnoida vuorovaikutusta lapsiryhmässä sekä oppilaiden ja opettajan
  • tunnistaa monipuolisesti erilaisia arvioinnin menetelmiä ja toimintatapoja esiopetuksessa ja perusopetuksen luokilla 1-2
  • ottaa opetuksessaan tietoisesti huomioon erilaiset kulttuurit ja katsomukset sekä toteuttaa opetusta kielitietoisesti

Oppimateriaalit

Oppimateriaaleista sovitaan opintojaksolla.

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Opintoihin kuuluvien opintojaksojen opetus- ja suoritustavat sekä oppimateriaalit eritellään lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (4 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta