CEAP6120 Esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat II (4 op)

Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius - Kasvatustieteet
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1011 Esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat I.

Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:

  • Esi- ja alkuopetusikäisen lapsen oppimisvalmiudet ja työskentelytaidot sekä niiden arviointi
  • Kehityksen ja oppimisen haasteet

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • tunnistaa ja ottaa huomioon esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin piirteiden sekä motivaation, minäkuvan ja itsesäätelytaitojen merkityksen oppimiselle
  • arvioida esi- ja alkuopetusikäisten lasten oppimisvalmiuksia ja työskentelytaitoja
  • tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisten lasten kehityksen eri alueilla ilmeneviä ongelmia ja niihin yhteydessä olevia tekijöitä

Oppimateriaalit

Oppimateriaaleista sovitaan opintojaksolla.

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Opintoihin kuuluvien opintojaksojen opetus- ja suoritustavat sekä oppimateriaalit eritellään lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (4 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta