CAMMON Perusopetuksessa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot (60 op)
Kuvaus
Johdatus monialaisiin opintoihin, oppiaineiden ja niiden pedagogiikan opinnot, monialaiset oppimiskokonaisuudet ja koontiseminaari.
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija
- tiedostaa omat asenteensa ja uskomuksensa eri oppiaineita kohtaan ja kykenee tarkastelemaan niitä̈ kriittisesti
- tunnistaa eri oppiaineiden ja niiden taustalla olevien tiedonalojen merkityksen lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin näkökulmasta
- ymmärtää̈ oppijoiden ja oppijaryhmien moninaisuuden merkityksen oppimisen ohjaamisessa
- tunnistaa oppiaineiden erityisluonteen ja osaa tarkastella sitä yli oppiainerajojen
- osaa eritellä oppiaineiden pedagogista kulttuuria sekä oppiainekirjoon liittyviä ideologisia ja poliittisia sidoksia
- osaa suunnitella opetusta sekä ohjata ja arvioida oppimista eri oppiaineissa ja monialaisissa oppimiskokonaisuuksissa luokilla 1–6 sekä̈ esiopetuksessa.
Lisätietoja
Opintojen rakenne: Opinnot rakentuvat yhteisistä johdanto- ja koontiseminaariopintojaksoista, eri oppiaineiden opintojaksoista sekä monialaisten oppimiskokonaisuuksien opintojaksoista. Oppiaineiden opintojaksot keskittyvät niihin teemoihin, sisältöihin ja ilmiöihin, jotka ovat kullekin oppiaineelle erityisiä. Monialaiset oppimiskokonaisuudet -opintojaksoilla opiskellaan perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa olevia monialaisia oppimiskokonaisuuksia.
POM-opinnot alkavat johdanto-opintojaksolla, jonka jälkeen opiskellaan
eri aineiden/aineryhmien opintojaksot. POM-opinnot päätetään koontiseminaariin.
Opintokokonaisuus toteutetaan Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksessa luokanopettajien aikuiskoulutuksen opiskelijoille.
Rakenne
Oppiaineiden ja niiden pedagogiikan opinnot
Valitse kaikki (39 op)Monialaiset oppimiskokonaisuudet
Valitse kaikki (15 op)