VKTS1039 Contemporary Perspectives on Play and Learning (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Opintojaksolla syvennytään leikkiin, leikin teorioihin ja eri näkökulmiin leikistä.

Kuvaus

leikin teoriat ja leikin tutkimus; näkökulmat leikkiin varhaiskasvatuksessa, leikin ja oppimisen yhteys, leikin merkityksen ymmmärtäminen lasten kulttuurissa

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • tulkita ja arvioida leikin teorioita ja leikin tutkimusta
  • ymmärtää leikin lasten omana toimintana sekä varhaiskasvatuksen sisältönä ja oppimisen tapana
  • tarkastella erilaisia, ajankohtaisia näkökulmia leikkiin
  • ymmärtää lapsen leikkikulttuurin eri piirteitä

Lisätietoja

Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa. 

Oppimateriaalit

SMITH, P. K., & ROOPNARINE, J. P. (2018). The Cambridge handbook of play: developmental and disciplinary perspectives. Cambridge University Press. (soveltuvin osin) Cambridge Core - Full text

Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä


Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Opiskelija osallistuu tenttiin ja vastaa tenttikysymyksiin
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Tentti (5 op)

Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta