VKTS1029 Children’s Social-emotional Development and Well-being in Early Childhood (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Opintojaksolla syvennytään lasten sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin keskeisiin näkökulmiin

Kuvaus

Lasten sosioemotionaalisen kehityksen pääkohdat; sosioemotionaalisen kehityksen tuki varhaiskasvatuksessa; sosioemotionaalinen hyvinvointi; sosiaalisesti kestävä elämäntapa; oman teoreettisen ja käytännöllisen asiantuntijuuden syventäminen yhdestä lasten sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin osa-alueesta

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 

  • tuntee lasten sosioemotionaalisen kehityksen etenemisen ja sen tuen perusteet
  • hallitsee sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin keskeiset käsitteet
  • osaa tarkastella lasten sosioemotionaalisen kehityksen merkitystä lasten hyvinvoinnin ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta
  • on syventänyt asiantuntijuuttaan yhdestä sosioemotionaalisen kehityksen ja hyvinvoinnin osa-alueesta    

Lisätietoja

Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa 

Oppimateriaalit

DURLAK, J. A., DOMITROVICH, C. E., WEISSBERG, R.P., & GULLOTTA, T. P. (Eds.). 2015. Handbook of Social and Emotional Learning. Research and Practice. New York: Guilford Press. (soveltuvin osin) EBSCOhost

LOBOUE, V., PÉREZ-EDGAR, K., & BUSS, K. A. (Eds.) 2019. Handbook of emotional development. Springer. (soveltuvin osin) Ebook Central

Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Opiskelija osallistuu opetukseen ja tekee oppimistehtävän parin kanssa tai pienryhmässä joko suomen tai englannin kielellä
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Kuvaus:
Suoritustapa määritellään tarkemmin joka vuosi opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet:
Opiskelija kirjoittaa kirjallisen oppimistehtävän joko suomeksi tai englanniksi. Arviointi perustuu oppimistehtävään.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Luennot, seminaarit ja oppimistehtävä (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Työskentelytavat:

Opetus englannin kielellä, oppimistehtävä joko englannin kielellä tai suomeksi.

Ei julkaistua opetusta
x

Oppimistehtävä (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta