VISA1011 Vuorovaikutussuhteiden dynamiikka (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Sisältö

Perehdytään vuorovaikutussuhteisiin, relationaaliseen viestintään sekä interpersonaalisen viestinnän ilmiöihin ja teorioihin. Opitaan analysoimaan vuorovaikutussuhteiden dynamiikkaa.  

Suoritustavat

Luennot, analyysitehtävät ja tentti  

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja analyysitehtävän ja tentin suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa (80 %). Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla. 

Osaamistavoitteet

Opiskelija

  • tuntee interpersonaalisen viestinnän ilmiöitä ja teorioita sekä kasvokkaisessa että teknologiavälitteisessä vuorovaikutuksessa
  • ymmärtää, miten vuorovaikutussuhteet muodostuvat ja kehittyvät
  • ymmärtää oman vastuunsa vuorovaikutussuhteiden osapuolena
  • osaa analysoida interpersonaalista viestintää eri näkökulmista. 

Lisätietoja

Suositus ajoituksesta: 1. vuosi

Pakolliset esitiedot

Kirjallisuus

  • Guerrero, L. K., Andersen, P. A. & Afifi, W. A. (2020). Close encounters: Communication in Relationships. Sage. (6. painos)
  • Trenholm, S. & Jensen, A. (2013). Interpersonal Communication. Oxford University Press. (7. painos)
  • Wood, J. (2020). Interpersonal Communication: Everyday Encounters. Cengage Learning. (9. painos)

Suoritustavat

Tapa 1

Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja analyysitehtävän ja tentin suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin. Hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa (80 %). Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:

Luennot, analyysitehtävät ja tentti

Ei julkaistua opetusta