TEKA2001 Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Avoin yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Asiakaslähtöisyys; Asiakasymmärrys; Asiakaskokemus; Asiakaskokemuksen johtaminen; Datan hyödyntäminen; IT asiakkaan ostopolku; Ohjelmistoteollisuuden asiakkuudet; Ostajapersoona; Palvelukonsepti; Palvelulogiikka; Palvelullistaminen; Palvelumuotoilu.

Osaamistavoitteet

  • Määritellä asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvän käsitteistön erityisesti ohjelmistoteollisuuden kontekstissa.
  • Tunnistaa ja selittää asiakaskokemuksen johtamisen merkityksen IT-alan yritysten toiminnassa.
  • Ideoida innovatiivisia digitaalisia palvelukonsepteja ja -ratkaisuja voittavan asiakaskokemuksen luomiseksi.
  • Kehittää asiakaskokemuksen johtamisen prosessia erityisesti ohjelmistoyrityksissä.

Oppimateriaalit

Verkko-opetusmateriaali, artikkelit ja caset, muu kirjallisuus.

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Itsenäisesti suoritettavat tehtävät.
Arviointiperusteet:
Itsenäisesti suoritettavat tehtävät.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Itsenäinen työskentely (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta