KYBS5502 Pro gradu -tutkielma (30 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Sisältö

Kybeturvallisuuden keskeiset teoriat ja tutkimustulokset,
tiedonhankinta, tieteelliset lähteet ja niiden käyttö,
tutkimusmenetelmät ja niiden käyttö.

Arviointiperusteet

Pro gradu -tutkielma arvioidaan tiedekunnan arviointiohjetta
noudattaen.

Osaamistavoitteet

Pro gradu -tutkielman laadittuaan opiskelija

  • osaa muotoilla ja motivoida tutkimusongelman tai kehittämistehtävän,
  • osaa hankkia relevanttia tieteellistä tietoa, tulkita tieteellisiä lähteitä, muodostaa lähdesynteesiä ja analysoida lähteitä kriittisesti,
  • tuntee aiempaa tutkimusta ja teorioita,
  • osaa perustellusti valita tutkimustehtävään soveltuvan tutkimusmenetelmän ja -asetelman sekä soveltaa valittua tutkimus- tai kehittämismenetelmää ja arvioida omaa menetelmän soveltamista kriittisesti (sisältäen empiirisissä töissä aineistonhankinnan ja analyysin),
  • tuntee tutkimuseettiset perusperiaatteet ja hyvän tieteellisen käytännön sekä noudattaa niitä omassa työskentelyssään,
  • osaa reflektoida oman tutkimuksensa tai kehittämistyönsä tuloksia suhteessa aiempaan tutkimukseen tai tietoon
  • osaa raportoida, argumentoida ja kirjoittaa tieteellistä tekstiä tutkinto-ohjelmassa käytettävää raportointiohjetta noudattaen ja
  • osaa viedä tutkimus- tai kehittämistehtävän alusta loppuun hallitun prosessin kautta, mahdollisesti vuorovaikutuksessa yhteistyötahojen kautta.

Esitietojen kuvaus

Opintojakson suorittamisen voi aloittaa, kun opiskelija
on suorittanut hänelle mahdollisesti suoritettavaksi
tulevan täydentävän kokonaisuuden ja maisteriohjelman
syventävät opinnot (30 op).

Oppimateriaalit

Vaihtelee

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (30 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta