KOTES460 Oppimateriaalituotanto (4 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Kuvaus

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin oppimateriaalityyppeihin, oppimateriaalien laatukriteereihin sekä oppimateriaalien tuottamisen eri vaiheisiin, mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Opintojaksolla keskitytään erityisesti tietotekniikan oppimateriaaleihin, mutta opintojaksolla opittua tietotaitoa voi soveltaa myös muiden oppiaiheiden oppimateriaaleihin. Opintojakso on tarkoitettu pääsääntöisesti koulutusteknologian opiskelijoille sekä tietotekniikan aineenopettajille.

Suoritustavat

Harjoitustyö, harjoitustyön itsearviointi, esseetehtävä ja vertaispalautteet. Opintojakson voi suorittaa etäopiskeluna annettuja aikatauluja noudattaen.

Arviointiperusteet

Opintojakson arvosteluun vaikuttaa 2/3 harjoitustyön laatu ja 1/3 esseetehtävä. Saadakseen opintojakson läpi täytyy molemmista osioista saada vähintään hyväksytty arvosana.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on hyvät tiedot ja taidot seuraavissa aihealueissa:
* Erilaiset oppimateriaalityypit
* Tietotekniikan oppimateriaalien ominaispiirteet
* Oppimateriaalien laatukriteerit
* Oppimateriaalien tuottamisen vaiheet
* Oppimateriaalien suunnittelu
* Oppimateriaalien toteuttaminen
* Oppimateriaalien tuottamisen mahdollisuudet ja haasteet

Esitietojen kuvaus

Esitietoina ovat seuraavat opinnot tai niitä vastaavat tiedot:

* KOTEA261 Tietotekniikan rooli oppimistilanteissa / TIEA261 Tietotekniikan rooli opetuksessa 2 op
* KOTEP161 Oppimisen luovat teknologiat 5 op / TIEP161 Opetusteknologia 3 op
* KOTEA361/TIEA361 Tietotekniikan opettajan työvälineitä 5 op

Pakolliset esitiedot

Suositellut esitiedot

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (4 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta