KEMS703 Kemian opettajan seminaari (2 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kemian laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Tehoa kemian opetuksen tutkimukseen.

Kuvaus

  • Kemian opetuksen tutkimukseen tutustumista tieteellisten artikkelien ja kirjallisuuden avulla.
  • Opetellaan, harjoitellaan ja reflektoidaan tutkimuksen tekemistä.
  • Saadaan ohjausta pro gradu -tutkielman tekoon.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
  • osaa laatia tutkimussuunnitelman.
  • osaa esittää tieteellisiä tutkimustuloksia kirjallisesti ja suullisesti.
  • tuntee kemian opetuksen opinnäytetyön vaatimukset.
  • pystyy analysoimaan kemian opetukseen liittyviä tieteellisiä julkaisuja ja keskustelemaan niistä analyyttisesti ja rakentavasti.
  • osaa arvioida muiden opiskelijoiden tekemää kemian opetuksen tutkimusta ja antaa siitä rakentavaa palautetta.

Työelämätaidot:

Opiskelija

  • pystyy esittämään omaan opetuksen kehittämiseen liittyviä asioita suullisesti ja kirjallisesti.
  • osaa suunnitella ja toteuttaa opetuksen kehittämistä tukevan tutkimusprojektin.
  • omaa valmiudet tutkivana opettajana toimimiseen.

Lisätietoja

Kurssi suoritetaan samaan aikaan pro gradu -tutkielman teon kanssa.

Esitietojen kuvaus

Opintojaksot KEMS701 Kokeellinen kemia koulussa sekä KEMS702 Kemian opetuksen käsitteet ja ilmiöt.

Oppimateriaalit

Kurssilla käytetään englanninkielisiä tieteellisiä tutkimusjulkaisuja oheismateriaalina.

Suoritustavat

Tapa 1

Arviointiperusteet:
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan aktiivista osallistumista seminaaritapaamisiin sekä harjoitustehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Opetusajankohta:
Periodi 1, Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (2 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:

Seminaaritapaamisia ja harjoitustehtäviä. Seminaarin yhteydessä laaditaan suunnitelma oman pro gradu -tutkimuksen toteuttamiseksi sekä reflektoidaan työn kannalta tärkeitä kysymyksiä ja mahdollisuuksia vertaisryhmässä.

Ei julkaistua opetusta