FILS2014 Oleminen ja ajattelu (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Kurssilla syvennytään metafysiikan, logiikan filosofian tai niiden sovellusalojen erityiskysymyksiin.

Kuvaus

Metafysiikka, logiikan filosofia

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija on syventänyt metafysiikan tai logiikan filosofian ymmärrystään. Opiskelija ymmärtää, miten metafysiikan tai logiikan filosofian erityiskysymykset liittyvät toisiinsa ja millaisia laajempia seurauksia valituilla ratkaisuilla on. Opiskelija tuntee aihealueen tärkeimmät keskustelut, kysymykset ja ongelmat, ja osaa suhteuttaa ne laajempaan filosofiseen, tieteelliseen ja kulttuuriseen kontekstiin. 

Lisätietoja

Osallistumista opetukseen suositellaan.


Opintojakso on sopimuksen mukaan sovellettavissa myös muiden oppiaineiden syventäviin opintoihin. Asiasta on sovittava tapauskohtaisesti korvattavan opintojakson tentaattorin kanssa.

Esitietojen kuvaus

Suositellaan kandidaattiseminaarin suorittamista ennen opintojaksolle osallistumista.

Oppimateriaalit

Suoritusvaatimuksiin sisältyvä kirjallisuus ja/tai mahdollinen muu materiaali ilmoitetaan erikseen.

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiperusteet:
Suorituksen pistemäärästä vähintään 50 % vaaditaan hyväksyttyyn arvosanaan.
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Kuvaus:
Itsenäinen työ, jonka ohjeet ja kirjallisuus löytyvät toteutukseen ilmoittautumisen jälkeen Moodlesta.
Arviointiperusteet:
Suorituksen pistemäärästä vähintään 50 % vaaditaan hyväksyttyyn arvosanaan.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta
x

Itsenäinen työskentely (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta