YMAA2110 Asiakaskäyttäytyminen (6 op)
Avainteksti
Kuvaus
Opintojaksolla käsiteltäviä asiakaskäyttäytymisen teemoja ovat mm:
Havainnot, tulkitseminen ja oppiminen
Motivaatio, tarpeet, arvot ja sitoutuneisuus
Demo- ja sosiografiset tekijät, elämäntyyli ja kulttuuri
Asenteet
Uskollisuus
Referenssiryhmät
Ostopäätösprosessi
Trendit
Vastuullinen asiakaskäyttäytyminen
Osaamistavoitteet
Asiakaskäyttäytymisen, sekä siihen vaikuttavien erilaisten tekijöiden ja lähestymistapojen ymmärtäminen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää ja osaa määritellä asiakaskäyttäytymiseen liittyviä peruskäsitteitä, prosesseja ja lähestymistapoja
Osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä, sekä sitä ohjaavia yksilöllisiä, sosiaalisia ja kulttuurisia tekijöitä
Osaa tulkita ja soveltaa informaatiota asiakkaan käyttäytymisestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä markkinoinnin päätöksenteossa
Lisätietoja
Kytkökset YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin
Opintojakso tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitetta No. 12 liittyen Vastuulliseen Tuotantoon ja Kulutukseen. Kurssi tarjoaa perustiedot kestävästä kulutuskäyttäytymisestä.
Esitietojen kuvaus
JSBE: YTTP1120 Markkinoinnin perusteet / YTTP2120 Introduction to Marketing, suositeltuina esitietoina Liiketoimintaosaamisen perusopinnot.
Avoin yliopisto: pakollisina esitietoina YTTP1120 Markkinoinnin perusteet, suositeltuina esitietoina Liiketoimintaosaamisen perusopinnot.
Pakolliset esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- Esitietoryhmä 2
Kirjallisuus
- Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S. & Hogg, M.K. (2019) Consumer Behavior: A European Perspective. Upper Saddle River, NJ : Prentice Hall