VKTS1039 Contemporary Perspectives on Play and Learning (5 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Avainteksti
Opintojaksolla syvennytään leikkiin, leikin teorioihin ja eri näkökulmiin leikistä.
Kuvaus
leikin teoriat ja leikin tutkimus; näkökulmat leikkiin varhaiskasvatuksessa, leikin ja oppimisen yhteys, leikin merkityksen ymmmärtäminen lasten kulttuurissa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tulkita ja arvioida leikin teorioita ja leikin tutkimusta
- ymmärtää leikin lasten omana toimintana sekä varhaiskasvatuksen sisältönä ja oppimisen tapana
- tarkastella erilaisia, ajankohtaisia näkökulmia leikkiin
- ymmärtää lapsen leikkikulttuurin eri piirteitä
Lisätietoja
Opintojakson suorittamisen tapa/tavat kuvataan tarkemmin Sisussa kunkin lukuvuoden opetusohjelmassa.
Oppimateriaalit
SMITH, P. K., & ROOPNARINE, J. P. (2018). The Cambridge handbook of play: developmental and disciplinary perspectives. Cambridge University Press. (soveltuvin osin) Cambridge Core - Full text
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Opiskelija osallistuu tenttiin ja vastaa tenttikysymyksiin
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Tentti (5 op)
Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi