TIES475 Syventävä peliprojekti (10–15 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Avainteksti
Ilmoittautuminen erillisellä hakemuksella
Kuvaus
Kurssilla suunnitellaan projektiryhmissä digitaalinen peli tai pelillinen sovellus, josta toteutetaan pelattava prototyyppi tai valmis tuote. Toteutustekniikat valitaan projektikohtaisesti.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee pelikehityksen prosessin
- osaa soveltaa peliohjelmoinnin osaamistaan käytännön projektiin
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan ja tiimin työskentelyyn
- osaa arvioida ja kehittää omaa ja projektiryhmän työskentelyä
Lisäksi opiskelija asettaa opintojaksolle henkilökohtaiset oppimistavoitteet.
- tuntee pelikehityksen prosessin
- osaa soveltaa peliohjelmoinnin osaamistaan käytännön projektiin
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan ja tiimin työskentelyyn
- osaa arvioida ja kehittää omaa ja projektiryhmän työskentelyä
Lisäksi opiskelija asettaa opintojaksolle henkilökohtaiset oppimistavoitteet.
Esitietojen kuvaus
Tietotekniikan perusopinnot ja aineopinnoista vähintään puolet sekä kurssi TIEP111 Ohjelmointi 2 tai suoraan maisteriopintoihin tulleille vastaavat tiedot.
Kurssille hakevilta toivotaan suoritetuksi kursseja HTKA112 Pelin lumo tai NKTA1000 Johdanto pelien tutkimukseen ja TIEA219 Pelisuunnittelu sekä aiempia projektiopintoja.
Suositellut esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- HTKA112 Pelin lumo - näkökulmia digitaalisiin peleihin (5 op)Ei julkaistu tälle opetussuunnitelmakaudelle
- TIEA219 Pelisuunnittelu (5 op)
- Esitietoryhmä 2
TAI
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (10–15 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi