TERV110 Terveystiedon didaktiikan syventäminen (6 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta, Avoin yliopisto
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Avainteksti
Opintojaksolla syvennytään terveystiedon opetuksen ja oppimisen suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin sekä näiden välisisiin yhteyksiin.
Kuvaus
- Opetussuunnitelma-ajattelu, terveystiedon opetussuunnitelmien tavoitteet ja keskeiset sisällöt
- Ymmärtävä oppiminen, oppimisen tukeminen tutkivan työskentelyn avulla
- Arvioinnin tehtävät, oppimisen ja osaamisen arviointi terveystiedossa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tarkastella terveystiedon opetus-oppimisprosessia kokonaisvaltaisesti suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin näkökulmasta
- rakentaa opetussuunnitelmien sisältämien oppimisen tavoitteiden ja sisältöjen pohjalta johdonmukaisesti eteneviä opetuskokonaisuuksia kohderyhmä huomioiden
- soveltaa tutkivaa työskentelyä terveystiedon opetuksessa ja perustella opetuksellisia ratkaisuja oppimisteorioilla ja tutkimustiedolla
- soveltaa ja perustella eri menetelmien käyttöä oppimisen ja osaamisen arvioinnissa
- arvioida kriittisesti terveystiedon opetuksen nykytilaa ja tehdä perusteltuja ehdotuksia opetuksen kehittämiseksi
Esitietojen kuvaus
TERV002 Terveystiedon didaktiikan perusteet
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (28 tuntia) ja oppimistehtävät.
Arviointiperusteet:
Oppimispäiväkirja 60 %, kurssisuunnitelma 40 %
Opetusajankohta:
Periodi 1, Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (6 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi