TERV110 Terveystiedon didaktiikan syventäminen (6 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta, Avoin yliopisto
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Avainteksti

Opintojaksolla syvennytään terveystiedon opetuksen ja oppimisen suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin sekä näiden välisisiin yhteyksiin.

Kuvaus

  • Opetussuunnitelma-ajattelu, terveystiedon opetussuunnitelmien tavoitteet ja keskeiset sisällöt
  • Ymmärtävä oppiminen, oppimisen tukeminen tutkivan työskentelyn avulla
  • Arvioinnin tehtävät, oppimisen ja osaamisen arviointi terveystiedossa  

Osaamistavoitteet

 Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • tarkastella terveystiedon opetus-oppimisprosessia kokonaisvaltaisesti suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin näkökulmasta
  • rakentaa opetussuunnitelmien sisältämien oppimisen tavoitteiden ja sisältöjen pohjalta johdonmukaisesti eteneviä opetuskokonaisuuksia kohderyhmä huomioiden
  • soveltaa tutkivaa työskentelyä terveystiedon opetuksessa ja perustella opetuksellisia ratkaisuja oppimisteorioilla ja tutkimustiedolla
  • soveltaa ja perustella eri menetelmien käyttöä oppimisen ja osaamisen arvioinnissa
  • arvioida kriittisesti terveystiedon opetuksen nykytilaa ja tehdä perusteltuja ehdotuksia opetuksen kehittämiseksi 

Esitietojen kuvaus

TERV002 Terveystiedon didaktiikan perusteet

Oppimateriaalit

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa 

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen (28 tuntia) ja oppimistehtävät.
Arviointiperusteet:
Oppimispäiväkirja 60 %, kurssisuunnitelma 40 %
Opetusajankohta:
Periodi 1, Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (6 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi

Opetus