KIKA420 Kirjoittamisen opettaminen (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos
Järjestävä organisaatio:
Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Avoin yliopisto
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Avainteksti
Millaista on mielekäs kirjoittamisen opetus? Tutustu oppimis- ja kirjoittamiskäsitysten muutoksiin, muodosta oma käsityksesi ja suunnittele opetustuokio.
Kuvaus
Keskeiset oppimis- ja kirjoittamiskäsitykset sekä niiden soveltaminen kirjoittamisen opetuksen suunnitteluun kohderyhmän mukaan.
Osaamistavoitteet
: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa nykyaikaiset kirjoittamisen opetuksen oppimiskäsitykset ja -teoriat
- analysoida omia kirjoittamisen opetus- tai opiskelukokemuksiaan
- tiedostaa oman näkemyksensä hyvästä kirjoittamisen opetuksesta
suunnitella tavoitteellisen kirjoittamisen opetustuokion lapsille,
nuorille tai aikuisille
Suoritustavat
Tapa 1
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen sekä dokumentoidut ja kirjalliset työt.
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Arviointiperusteet:
Dokumentoidut ja kirjalliset työt.
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 3
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Reaaliaikainen lähiopetus (5 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
x
Oppimistehtävä (5 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
x
Oppimistehtävä, JYU avoin (5 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Opetus
1.1.–30.9.2024 Kirjallinen työ, Oppimistehtävä, JYU avoin
Ilmoittautuminen suljettuOpetus päättynyt
1.8.2024–31.7.2025 Kirjallinen työ, Oppimistehtävä, JYU avoimen yhteistyöoppilaitos
Ilmoittautuminen avoinnaOpetus käynnissä
1.8.2024–28.2.2025 Kirjallinen työ, Oppimistehtävä, JYU avoin
Ilmoittautuminen suljettuOpetus päättynyt
1.1.–30.9.2025 Kirjallinen työ, Oppimistehtävä, JYU avoin
Ilmoittautuminen avoinnaOpetus käynnissä