KEMS703 Kemian opettajan seminaari (2 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kemian laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Avainteksti
Tehoa kemian opetuksen tutkimukseen.
Kuvaus
- Kemian opetuksen tutkimukseen tutustumista tieteellisten artikkelien ja kirjallisuuden avulla.
- Opetellaan, harjoitellaan ja reflektoidaan tutkimuksen tekemistä.
- Saadaan ohjausta pro gradu -tutkielman tekoon.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa laatia tutkimussuunnitelman.
- osaa esittää tieteellisiä tutkimustuloksia kirjallisesti ja suullisesti.
- tuntee kemian opetuksen opinnäytetyön vaatimukset.
- pystyy analysoimaan kemian opetukseen liittyviä tieteellisiä julkaisuja ja keskustelemaan niistä analyyttisesti ja rakentavasti.
- osaa arvioida muiden opiskelijoiden tekemää kemian opetuksen tutkimusta ja antaa siitä rakentavaa palautetta.
Työelämätaidot:
Opiskelija
- pystyy esittämään omaan opetuksen kehittämiseen liittyviä asioita suullisesti ja kirjallisesti.
- osaa suunnitella ja toteuttaa opetuksen kehittämistä tukevan tutkimusprojektin.
- omaa valmiudet tutkivana opettajana toimimiseen.
Lisätietoja
Kurssi suoritetaan samaan aikaan pro gradu -tutkielman teon kanssa.
Esitietojen kuvaus
Opintojaksot KEMS701 Kokeellinen kemia koulussa sekä KEMS702 Kemian opetuksen käsitteet ja ilmiöt.
Pakolliset esitiedot
Oppimateriaalit
Kurssilla käytetään englanninkielisiä tieteellisiä tutkimusjulkaisuja oheismateriaalina.
Suoritustavat
Tapa 1
Arviointiperusteet:
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan aktiivista osallistumista seminaaritapaamisiin sekä harjoitustehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Opetusajankohta:
Periodi 1, Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (2 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:
Seminaaritapaamisia ja harjoitustehtäviä. Seminaarin yhteydessä laaditaan suunnitelma oman pro gradu -tutkimuksen toteuttamiseksi sekä reflektoidaan työn kannalta tärkeitä kysymyksiä ja mahdollisuuksia vertaisryhmässä.