JSBY4140 Vastuullisuusosaamisen soveltaminen työelämässä (2 op)
Avainteksti
Kuvaus
Opintojaksolla sovelletaan Vastuullisuus ja kestävä kehitys työelämässä -opintokokonaisuudessa opittua työelämän tilanteisiin. Opiskelija arvioi vastuullisuusosaamisensa kehittymistä ja tarkastelee kestävän kehityksen teemoja eri näkökulmista. Opintokokonaisuuden henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaiset opinnot muodostavat teoreettisen ja käytännöllisen pohjan jakson arviointi- ja pohdintatehtäville.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· ymmärtää vastuullisuuden ja kestävän kehityksen eri osa-alueiden merkityksen työelämässä
· soveltaa eri opintojaksoilla oppimiaan sisältöjä käytännössä
· arvioida opintokokonaisuudessa opittujen sisältöjen merkitystä työelämässä
· arvioida opintokokonaisuudessa opittua oman työnsä/uransa näkökulmasta/omaa kiinnostusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen parissa työskentelyyn
· pohtia oman osaamisensa kehittymistä
· tunnistaa vastuullisuuteen liittyviä oppimistarpeita tulevaisuuden työelämässä
TYÖELÄMÄ- JA METATAIDOT
Opintokokonaisuus tukee opiskelijan:
· kykyä oppia ja omaksua uutta
· moniammatillisissa ryhmissä toimimista
· itseohjautuvuutta ja oma-aloitteisuutta
· eettisyyttä ja kestävää ajattelua
· mahdollisuuksien havaitsemista/tunnistamista ja niihin tarttumista
· epävarmuuden ja riskien kanssa selviämistä
Lisätietoja
Opintojaksolla
tarkasteltavat asiasisällöt liittyvät YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin 4
Hyvä koulutus, 5 Sukupuolten tasa-arvo, 8 Ihmisarvoista työtä ja talouskasvua,
9 Kestävää teollisuutta, innovaatioita ja infrastruktuureja, 10 Eriarvoisuuden
vähentäminen, 11 Kestävät kaupungit ja yhteisöt, 12 Vastuullista kuluttamista,
13 Ilmastotekoja, 16 Rauhaa ja oikeudenmukaisuutta, 17 Yhteistyö ja kumppanuus.
Esitietojen kuvaus
Vähintään
13 op käytynä Vastuullisuus ja kestävä kehitys työelämässä
opintokokonaisuudesta ennen opintojakson suorittamista.
Oppimateriaalit
· Opintojaksolla ilmoitettava materiaali, kuten jakson teemoja koskeva ajankohtainen keskustelu ja tutkimus