DGKA1003 Digitalisoituva kauppa (5 op)
Avainteksti
Kuvaus
Opintojakso käsittelee kaupan alan digitalisaatiota kolmesta näkökulmasta: 1) digitaalisaatio kaupan alan strategiassa, 2) digitalisaatio kaupan alan markkinoinnissa ja 3) digitalisaatio kaupan alan ostokäyttäytymisessä. Kurssilla käydään läpi sekä strategisen että taktisen tason asioita, joita kaupan alan toimijat kohtaavat implementoidessaan digitaalista markkinointia.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa selittää, mitä digitalisaatio ja digitaalinen transformaatio tarkoittaa ja miten se vaikuttaa kaupan alaan. Lisäksi opiskelija osaa analysoida digitaalisen transformaation vaikutuksia ostokäyttäytymiseen sekä kehittää markkinoinnin ja myynnin strategioita vastaamaan paremmin asiakkaiden muuttuneita ostopäätösprosesseja.
Lisätietoja
Kurssi on osa Digitaalisen kaupan opintokokonaisuutta (https://kauppa.fi)
Esitietojen kuvaus
JSBE: YTTP1120 Markkinoinnin perusteet / YTTP2120 Introduction to Marketing.
Avoin yliopisto: YTTP1120 Markkinoinnin perusteet tai Digimarkkinoinnin opintokokonaisuutta suorittavilta JSBY7010 Johdanto digimarkkinoinnin opintokokonaisuuteen.
Pakolliset esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- Esitietoryhmä 2
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit, luennoitsijoiden jakamat artikkelit ja caset.
Kirjallisuus
- Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., & Mero, J. (2022). Digimarkkinointi. Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent, Helsinki.