CEAP6140 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta II (4 op)
Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius - Kasvatustieteet
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Kuvaus
Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1021 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta I.
Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:
- Lapsilähtöinen pedagogiikka ja eriyttämisen käytännöt
- Kodin ja koulun välinen sekä monialainen yhteistyö
- Monikielisyys- ja monikulttuurisuusosaaminen
- Kulttuuri, -katsomus- ja kielitietoisuus
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa lapsikeskeisen pedagogiikan työtapoja eri oppiaineissa esiopetuksen ja perusopetuksen luokkien 1-2 opetussuunnitelmien mukaan
- havainnoida vuorovaikutusta lapsiryhmässä sekä oppilaiden ja opettajan
- tunnistaa monipuolisesti erilaisia arvioinnin menetelmiä ja toimintatapoja esiopetuksessa ja perusopetuksen luokilla 1-2
- ottaa opetuksessaan tietoisesti huomioon erilaiset kulttuurit ja katsomukset sekä toteuttaa opetusta kielitietoisesti
Oppimateriaalit
Oppimateriaaleista sovitaan opintojaksolla.
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Opintoihin kuuluvien opintojaksojen opetus- ja suoritustavat sekä oppimateriaalit eritellään lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (4 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi