CEAP6120 Esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat II (4 op)
Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
Järjestävä organisaatio:
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius - Kasvatustieteet
Opetussuunnitelmakaudet:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Kuvaus
Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1011 Esi- ja alkuopetuksen kehityspsykologiset lähtökohdat I.
Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:
- Esi- ja alkuopetusikäisen lapsen oppimisvalmiudet ja työskentelytaidot sekä niiden arviointi
- Kehityksen ja oppimisen haasteet
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa ja ottaa huomioon esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen ja hyvinvoinnin piirteiden sekä motivaation, minäkuvan ja itsesäätelytaitojen merkityksen oppimiselle
- arvioida esi- ja alkuopetusikäisten lasten oppimisvalmiuksia ja työskentelytaitoja
- tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisten lasten kehityksen eri alueilla ilmeneviä ongelmia ja niihin yhteydessä olevia tekijöitä
Oppimateriaalit
Oppimateriaaleista sovitaan opintojaksolla.
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Opintoihin kuuluvien opintojaksojen opetus- ja suoritustavat sekä oppimateriaalit eritellään lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (4 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi