TEKA2001 Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2023-2024
Kuvaus
Asiakaslähtöisyys; Asiakasymmärrys; Asiakaskokemus; Asiakaskokemuksen johtaminen; Datan hyödyntäminen; IT asiakkaan ostopolku; Ohjelmistoteollisuuden asiakkuudet; Ostajapersoona; Palvelukonsepti; Palvelulogiikka; Palvelullistaminen; Palvelumuotoilu.
Osaamistavoitteet
- Määritellä asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvän käsitteistön erityisesti ohjelmistoteollisuuden kontekstissa.
- Tunnistaa ja selittää asiakaskokemuksen johtamisen merkityksen IT-alan yritysten toiminnassa.
- Ideoida innovatiivisia digitaalisia palvelukonsepteja ja -ratkaisuja voittavan asiakaskokemuksen luomiseksi.
- Kehittää asiakaskokemuksen johtamisen prosessia erityisesti ohjelmistoyrityksissä.
Oppimateriaalit
Luentokalvot, luennoitsijan ilmoittamat artikkelit, caset ja muu kirjallisuus.
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Itsenäinen etäsuoritusmahdollisuus valittavissa ensisijaisesti muiden tutkinto-ohjelmien opiskelijoille. Suoritustapa: luentopäiväkirja luentotallenteiden pohjalta, artikkeli- ja case-tehtävät sekä itsenäinen tehtävä.
Arviointiperusteet:
Luentopäiväkirja (25%), artikkeli- ja case-tehtävät (50%), itsenäinen tehtävä (25%).
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Kuvaus:
Itsenäinen etäsuoritusmahdollisuus valittavissa ensisijaisesti muiden tutkinto-ohjelmien opiskelijoille. Suoritustapa: luentopäiväkirja luentotallenteiden pohjalta, artikkeli- ja case-tehtävät sekä itsenäinen tehtävä.
Arviointiperusteet:
Luentopäiväkirja (25%), artikkeli- ja case-tehtävät (50%), itsenäinen tehtävä (25%).
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (5 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
x
Itsenäinen työskentely (5 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi