TEKA2001 Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2023-2024

Kuvaus

Asiakaslähtöisyys; Asiakasymmärrys; Asiakaskokemus; Asiakaskokemuksen johtaminen; Datan hyödyntäminen; IT asiakkaan ostopolku; Ohjelmistoteollisuuden asiakkuudet; Ostajapersoona; Palvelukonsepti; Palvelulogiikka; Palvelullistaminen; Palvelumuotoilu.

Osaamistavoitteet

  • Määritellä asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvän käsitteistön erityisesti ohjelmistoteollisuuden kontekstissa.
  • Tunnistaa ja selittää asiakaskokemuksen johtamisen merkityksen IT-alan yritysten toiminnassa.
  • Ideoida innovatiivisia digitaalisia palvelukonsepteja ja -ratkaisuja voittavan asiakaskokemuksen luomiseksi.
  • Kehittää asiakaskokemuksen johtamisen prosessia erityisesti ohjelmistoyrityksissä.

Oppimateriaalit

Luentokalvot, luennoitsijan ilmoittamat artikkelit, caset ja muu kirjallisuus.

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Itsenäinen etäsuoritusmahdollisuus valittavissa ensisijaisesti muiden tutkinto-ohjelmien opiskelijoille. Suoritustapa: luentopäiväkirja luentotallenteiden pohjalta, artikkeli- ja case-tehtävät sekä itsenäinen tehtävä.
Arviointiperusteet:
Luentopäiväkirja (25%), artikkeli- ja case-tehtävät (50%), itsenäinen tehtävä (25%).
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Kuvaus:
Itsenäinen etäsuoritusmahdollisuus valittavissa ensisijaisesti muiden tutkinto-ohjelmien opiskelijoille. Suoritustapa: luentopäiväkirja luentotallenteiden pohjalta, artikkeli- ja case-tehtävät sekä itsenäinen tehtävä.
Arviointiperusteet:
Luentopäiväkirja (25%), artikkeli- ja case-tehtävät (50%), itsenäinen tehtävä (25%).
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta
x

Itsenäinen työskentely (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Ei julkaistua opetusta