JSBY5300 Myynti, markkinointi ja kaupallistaminen (2 op)
Opinnon taso:
Muut opinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Kuvaus
- kannattava liiketoiminta ja kaupallistaminen
- ratkaisumyynti ja ostoprosessit sekä myynnin työvälineet
- markkinoinnin mallit ja digitaalinen markkinointi
- brändäys
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää, mitä kaupallistaminen tarkoittaa, ja mitkä tekijät vaikuttavat kaupallistamisen onnistumiseen.
- tietää ratkaisumyynnin periaatteet sekä miten niitä voi soveltaa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa.
- tunnistaa markkinoinnin käsitteenä ja markkinoinnin merkityksen myynnissä, erityisesti digitaalisen markkinoinnin osalta.
- tietää, mistä brändin rakentamisessa on kyse ja miten se liittyy kaupallistamiseen.
- tunnistaa vaikuttavan markkinointikampanjan rakennuselementtejä.
Lisätietoja
Opintojakson sisältö sopii kaikille, jotka haluavat kehittää omia kaupallisen osaamisen valmiuksiaan työelämää varten. Kaupalliseen osaamiseen kuuluvat keskeisesti myynti, markkinointi ja asiakaslähtöinen ajattelu. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä.
Suoritustavat
Tapa 1
Arviointiperusteet:
Oppimistehtävä
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Itsenäinen työskentely (2 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Arviointiperusteet:
Oppimistehtävä
Suorituskieli:
suomi
x
Itsenäinen työskentely (2 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
suomi