VKTS1029 Children’s Social-emotional Development and Well-being in Early Childhood (5 op)
Kuvaus
Lapsen sosioemotionaalisen kehityksen perusteet; sosioemotionaalisen kehityksen tukeminen varhaiskasvatuksessa; kestävän kehityksen elämäntapa sosioemotionaalisen oppimisen näkökulmasta; teoreettisen ja käytännöllisen osaamisen syventäminen tiettyyn sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueeseen liittyen
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- on tutustunut lasten sosioemotionaaliseen kehitykseen, jolla on vaikutusta lasten hyvinvointiin ja vertaissuhteisiin
- tuntee sosioemotionaalisen kehityksen, kehityksen riski- ja suojatekijöiden sekä varhaisen tunnistamisen ja tuen peruskäsitteet
- osaa arvioida lasten sosioemotionaalisen kehityksen tuen ja toimintatapojen periaatteita
- tutustuu kestävän elämäntavan keskeisiin kysymyksiin sosioemotionaalisen oppimisen näkökulmasta
- tuntee varhaisen intervention toimintatapoja
Oppimateriaalit
DURLAK, J. A., DOMITROVICH, C. E., WEISSBERG, R.P., & GULLOTTA, T. P. (eds.). 2015. Handbook of Social and Emotional Learning. Research and Practice. New York: Guilford Press. (soveltuvin osin)
LEWIS, M., HAVILAND-JONES, J. & BARRETT, L. F. (eds.).2008 tai uudempi. Handbook of Emotions. 3. painos tai uudempi. New York: Guilford Press. (soveltuvin osin). Saatavilla: www.ebrary.com
ARTIKKELEITA SOPIMUKSEN MUKAAN
Suoritustavat
Tapa 1
Tapa 2
Luennot, seminaarit ja oppimistehtävä (5 op)
Opetus englannin kielellä, oppimistehtävä joko englannin kielellä tai suomeksi.