OKLS1109 Arviointi opettajan työssä (ped) (4 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Opettajankoulutuslaitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Kuvaus
- Arvioinnin ja palautteen merkitykset oppimisessa ja opettajan työssä
- Arvioinnin pedagogiset, tieteelliset, eettiset, vuorovaikutukselliset ja yhteiskunnalliset näkökulmat
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- jäsentää ja tarkastella kriittisesti kokemuksiaan ja käsityksiään arvioinnin ilmiöistä teoreettisten käsitteiden avulla
- soveltaa arvioinnin periaatteita käytännössä
Esitietojen kuvaus
Kasvatustieteen aineopinnot
Kirjallisuus
- Atjonen, P. 2007. Hyvä, paha arviointi. Helsinki: Tammi.
- Ihme, I. 2009. Arviointi työvälineenä. Jyväskylä: PS-kustannus.
- Luostarinen, A. & Nieminen, J. H. 2019. Arvioinnin käsikirja. Jyväskylä: PS-kustannus.
- Ouakrim-Soivio, N. 2016. Oppimisen ja osaamisen arviointi. Helsinki: Otava.
Suoritustavat
Tapa 1
Arviointiperusteet:
Opiskelija osallistuu luennoille ja demoille sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Arviointiperusteet:
Opiskelija osallistuu luennoille ja tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (4 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Opetus
29.8.2022–30.5.2023 Pienryhmäopetus, My.PedA-hanke
30.8.–29.12.2022 Pienryhmäopetus
x
Itsenäinen työskentely (4 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi