KLAS1409 Learning and 21st Century Competencies: Collaboration, Creativity, and Technology (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Kuvaus

Työelämässä tarvittavat ydintaidot, luovuus, oppimisen merkityksellistäminen ja yhteisöllinen oppiminen.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • hahmottaa oppimisen ja osaamisen luonnetta tulevaisuuden oppimisympäristöissä

  • soveltaa yhteisöllisen oppimisen ja luovuuden teorioita muuttuvissa opetus- ja oppimistilanteissa

Oppimateriaalit

Learning materials:

Hämäläinen, R. & Vähäsantanen, K. (2011). Theoretical and pedagogical perspectives on orchestrating creativity and collaborative learning. Educational Research Review, 6, 169–184.

Arvaja, M. (2015). Experiences in sense making: Health science students’ I-positioning in an online philosophy of science course. Journal of the Learning Sciences, 24, 137-175.

Arvaja, M. & Sarja, A. (in press). Dialogic tensions in pre-service subject teachers’ identity negotiations. Scandinavian Journal of Educational Research.

De Wever, B., Hämäläinen, R., Voet, M. & Gielen, M. (2015). A wiki task for first-year university students: The effect of scripting students' collaboration. The Internet and Higher Education. 25, 37–44.

Hämäläinen, R., De Wever, B., Nissinen, K., & Cincinnato, S. (2019). What makes the difference - PIAAC as a resource for understanding the problem-solving skills of Europe's higher-education adults. Computers & Education. 129. 27-36. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.10.013

Lämsä, J., Hämäläinen, R., Koskinen, P., Viiri, J., & Mannonen, J. (2020). The potential of temporal analysis: Combining log data and lag sequential analysis to investigate temporal differences between scaffolded and non-scaffolded group inquiry-based learning processes. Computers & Education, 143, 103674.

Suoritustavat

Tapa 1

Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin kokoontumisiin ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Arviointiperusteet:
Oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen (5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi

Opetus

x

Itsenäinen työskentely (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta