HTKA114 Peliprojekti (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Avainteksti
Digitaalisen pelin kehittämistä tiimissä. Kurssille on erillinen haku.
Kuvaus
Opintojaksolla perehdytään pelisuunnittelun eri osa-alueisiin ja suunnitellaan monitieteisissä projektiryhmissä digitaalinen peli, josta toteutetaan vähintään pelattava prototyyppi. Toteutustekniikat valitaan ryhmäkohtaisesti pelisuunnitelman tarpeiden ja osallistujien osaamisen mukaan.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee pelikehityksen prosessin ja pelikehityksen osa-alueita
- hallitsee jonkin pelikehityksen osa-alueen työvälineitä
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan työskentelyynsä
- tuntee pelikehityksen prosessin ja pelikehityksen osa-alueita
- hallitsee jonkin pelikehityksen osa-alueen työvälineitä
- osaa soveltaa projektinhallinnan menetelmiä ja työkaluja omaan työskentelyynsä
Lisätietoja
Kurssille on erillinen haku yleensä edellisen lukukauden lopussa
Suositellut esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- HTKA112 Pelin lumo - näkökulmia digitaalisiin peleihin (5 op)Ei julkaistu tälle opetussuunnitelmakaudelle
- TIEA219 Pelisuunnittelu (5 op)
- Esitietoryhmä 2
TAI
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Kurssille on erillinen haku. Hakuohjeet päivittyvät toteutuksen tietojen yhteyteen.
Opetusajankohta:
Periodi 3, Periodi 4
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Ohjattu projektityöskentely (5 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Arviointiperusteet:
Osallistuminen opetukseen, projektityöskentely, projektin lopputuote, itsearviointi.
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:
Luennot, työpajat, ja projektityöskentely.