Terveystieteet

Opintojaksojen aikataulutiedot

Opintojaksojen tiedot löytyvät Opintojaksojen kohdalta, Ilmoittaudu opintoihin -välilehdeltä
Lukuvuoden 2023-2024 tietoja päivitetään Ilmoittaudu opintoihin -välilehdelle sitä mukaan, kun niitä valmistuu. "Näin aloitan opintoni"-välilehdeltä löytyy aineopintojen koko lukuvuoden aikataulujen koonti.

Aurinkoista kesää!

Opettajamme lomailevat pääasiassa juhannuksesta elokuun alkupäiville. Lomien aikana palautuneet opintosuoritukset arvioidaan palautumisjärjestyksessä elo-syyskuun aikana. Suoritukset rekisteröidään palautumispäivämäärille.

Ohjeita terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriväylältä hakeville

Terveystieteiden valintaperusteet julkaistaan loppusyksystä ja ne löytyvät Terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelma, terveystieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v) — Jyväskylän yliopisto (jyu.fi)

Terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriväylältä hakevalta edellytetään avoimen yliopiston terveystieteiden väylähakua varten terveystieteiden perusopintojen kokonaisuus (arvosana vähintään hyvä (3)), terveystieteiden aineopinnoista vähintään 18 op (numeerisesti arvioitujen opintojen suora keskiarvo vähintään 3) ja terveystieteiden metodiopinnoista LTKY014 2 op, LTKY1011 5 op, LTKY1012 3 op.

Opintoihin edellytetään myös englannin kielen opintojaksoa XENX001 3 op (josta huomioidaan 2 op). Opintopisteitä tulee siis olla yhteensä vähintään 56 op.

Kielikurssit täyttyvät melko nopeasti, joten ole hereillä ilmoittautumisen alkaessa.

Englannin kurssien aikataulut avoimessa yliopistossa: Viestintä- ja kieliopinnot — Avoin yliopisto — Jyväskylän yliopiston opinto-opas (jyu.fi) Englannin kurssien aikataulut yhteistyöoppilaitoksissa: Opinnot JYU avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksissa — Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

Opintosuoritukset tulee olla arvioituna ja rekisterissä 30.4. mennessä, jotta opintokokonaisuudet saadaan koottua ja ehdit toimittaa liitteen hakemuksen mukaan.

Academic Reading kurssin korvaava koe

Akateemisen tason kursseilla Academic Reading ja Communication Skills sinulta edellytetään hyvää peruskielitaitoa, sillä kursseilla käydään läpi eri tieteenalojen tekstejä ja keskustellaan englanniksi alaa koskevista ajankohtaisista asioista. Academic Reading ja Communication Skills soveltuvat sinulle englannin kielen kursseiksi, jos olet JYU:n väylähakuun tähtäävä tai JYU:n kandidaatin tutkintoon kuuluvia opintoja tekevä avoimen yliopiston opiskelija. Huom! Jos englannin kielitaitosi on riittävän hyvä ilman tekstikurssin käymistä, englannin tekstitaidon voi suorittaa vaihtoehtoisesti Academic Reading -kurssin korvaavana kokeena. Koe järjestetään kasvatustieteiden, psykologian ja terveystieteiden koulutusaloille 26.10.2022. Koe on tarkoitettu vain avoimen yliopiston tutkintotavoitteisille opiskelijoille.

lähde: Kieliopinnot avoimessa yliopistossa — Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto (jyu.fi)

Terveystieteiden perusopintojen vuosikello

Opiskelun suunnittelussa voi hyödyntää alla olevaa vuosikelloa. Sitä pääsee tarkastelemaan tarkemmin oik. yläkulman ruutu -kuvakkeen kautta. Sen jälkeen avautuvasta näkymästä voi selata opintojaksoja myös vas. yläkulman Lista-kuvakkeen kautta.