Perheopinnot

Ajankohtaista

Laiturin nokassa tai sateen ropistessa sisällä - opiskele perheopintoja myös kesäkaudella. Voit ilmoittautua kesällä mille hyvänsä perheopintojen perusopintojen opintojaksolle ja suorittaa opintoja itsenäisesti. Myös aineopintojen opintojaksot PEOA1100 ja PEOA1200 ovat kesäjaksoja.

Opintojaksojen ilmoittautumisaikatauluja keväällä ja kesällä 2023:

Perusopinnot

• PEOP0100 (Moninainen perhe) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 31.7. välisenä aikana.
  • PEOP0200 (Perhesuhteet)-opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 31.7. välisenä aikana.
  • PEOP0300 (Perheen voimavarat ja tuki) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 31.3. - 31.7. välisenä aikana.
  • PEOP0400 (Yhteiskunta ja perhe) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 31.7. välisenä aikana.
  • PEOP0500 (Ajankohtainen perhetutkimus) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 31.7. välisenä aikana.

Aineopinnot

• PEOA1100 (Perhe 2020-luvulla) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 31.7. välisenä aikana.
  • PEOA1200 (Perheen kohtaaminen) -opintojakson kevään ja kesän oppimistehtävä: Ilmoittautuminen 6.2. - 25.6. välisenä aikana.

Opetusohjelmat lukuvuodelle 2023-2024

Perheopintojen perus- ja aineopintojen opetusohjelmat lukuvuodelle 2023-2024 löytyvät kokonaisuudessaan Näin aloitan opintoni -välilehdeltä. Etsi itsellesi sopivat opiskelutavat ja aikataulut & ota kysymyksissäsi rohkeasti yhteyttä. Opinto-oppaan opintojaksojen kohdalta löydät tarkemmat tiedot suoritustavoista sekä opettajien yhteystiedot.

Tutkinto-opiskelijoiden maksuton opinto-oikeus

Tutkinto-opiskelijoiden on mahdollista hakea maksutonta opinto-oikeutta perheopintoihin kaksi kertaa vuodessa. Perusopintoihin otetaan kaikki hakijat, aineopintojen kiintiö on 10 opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Seuraava haku on syksyllä. Katso tarkempaa tietoa verkkosivuiltamme https://www.avoin.jyu.fi/fi/ilmoittautuminen/opintomaksut/tutkinto-opiskelijoille