VKTS1039 Contemporary Perspectives on Play and Learning (5 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

leikin teoriat ja leikin tutkimus; leikkiartikkeleiden analysoiminen; näkökulmia leikin havainnointiin; leikin analysointi ja tutkiminen, leikin ja oppimisen yhteys, leikin merkityksen ymmmärtäminen lasten kulttuurissa

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • tulkita ja arvioida leikin teorioita ja leikin tutkimusta
  • analysoida leikkiä lasten omana toimintana sekä varhaiskasvatuksen sisältönä ja oppimisen tapana
  • havainnoida ja tutkia leikkiä
  • ymmärtää lapsen leikkikulttuurin eri piirteitä

Lisätietoja

Valittavana olevat suoritustavat määritellään vuosittain opetusohjelmassa. 

Oppimateriaalit

BROOKER, L., BLAISE, M. & EDWARDS, S. (eds.). 2014. The SAGE handbook of play and learning in early childhood. London: SAGE. Available: SAGE Knowledge, eBook

ARTIKKELEITA SOPIMUKSEN MUKAAN

Suoritustavat

Tapa 1

Kuvaus:
Opiskelija osallistuu tenttiin/kirjoittaa oppimistehtävän.
Arviointiperusteet:
Arvosana perustuu tenttiin/oppimistehtävään. Valittavana olevat suoritustavat määritellään vuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat

Tapa 2

Kuvaus:
Opiskelija kirjoittaa oppimistehtävän.
Arviointiperusteet:
Arvosana perustuu oppimistehtävään.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Opetus ja oppimistehtävä (5 op)

Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta
x

Tentti (5 op)

Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi

Opetus