VIJP1004 Viestintä ja vaikuttaminen (5 op)
Kuvaus
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan vaikuttamisen ja argumentoinnin perusteisiin sekä kampanja- ja vaikuttamisviestintään. Opintojaksolla tarkastellaan ja analysoidaan vaikuttamaan pyrkivää viestintää eri konteksteissa ja eri toimijoiden näkökulmista.
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee vaikuttamiseen ja argumentointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset vaikuttamisen teoriat
- pystyy jäsentämään viestinnän vaikuttavuuden osatekijöitä
- osaa kriittisesti tarkastella ja analysoida vaikuttamaan pyrkivää viestintää erilaisista teoreettisista ja eettisistä lähtökohdista.
Lisätietoja
Suositus ajoituksesta: 1. vuosi viestinnän ja journalistiikan tutkinto-ohjelmien opiskelijoille.
Oppimateriaalit
Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin) sekä toinen seuraavista: Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos) tai Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)
Kirjallisuus
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Rieke & Sillars 2009 Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)
- muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
Suoritustavat
Tapa 1
Verkkokurssi (5 op)
Verkkokurssi
Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin) sekä toinen seuraavista: Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos) tai Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos) + muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
- Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)