OEAP1022 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta II (4 op)

Opinnon taso:
Perusopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1021 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta I.

Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:

- Lapsilähtöinen pedagogiikka ja eriyttämisen käytännöt

- Kodin ja koulun välinen sekä monialainen yhteistyö

- Monikielisyys- ja monikulttuurisuusosaaminen

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa soveltuvia keinoja hyödyntää lapsikeskeisen pedagogiikan työtapoja sekä erilaisia arvioinnin menetelmiä esiopetuksen ja perusopetuksen luokkien 1-2 opetussuunnitelmien mukaan

- tunnistaa moniammatillisia verkostoja ja niiden toimintatapoja esiopetuksessa ja perusopetuksen luokilla 1-2

- tunnistaa kodin ja koulun erilaisia yhteistyömuotoja

- edistää lapsiryhmän vuorovaikutusta

Esitietojen kuvaus

Osana luokanopettajan, erityisluokanopettajan, varhaiskasvatuksen opettajan, varhaiskasvatuksen erityisopettajan tai aineenopettajan opintoja kokonaisuudessaan suoritetut perusopetuksessa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot TAI varhaiskasvatuksen tehtäviin ja esiopetukseen ammatillisia valmiuksia antavat opinnot.

Oppimateriaalit

- Roiha, A. & Polso, J. 2018. Onnistu eriyttämisessä. Jyväskylä: PS-kustannus.

- Salmela-Aro, K. (toim.) 2018. Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus.

Suoritustavat

Nämä suoritustavat koskevat Jyväskylän yliopiston tutkinto-opiskelijoita. Muita vaihtoehtoja:
Ei suoritustapoja