LPEV1003 Hyvinvoinnin edistäminen kouluympäristössä (2–4 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
Hyvinvoinnin osa-alueet ja kouluikäisten hyvinvoinnin haasteet
Kansalliset ja kansainväliset kouluympäristön fyysisen aktiivisuuden ja terveyden edistämisen ohjelmat
Koulu toimintaympäristönä
Moniammatillinen yhteistyö koulussa
Oppituntien ulkopuoliset työtehtävät koulun hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämisessäSuoritustavat:
Luennot 10 tuntia, harjoitukset 16 tuntia
Ryhmätyöskentely
tai itsenäinen työskentely ongelmaperustaisen oppimisen periaatteisiin
pohjautuen.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen 30 %, projekti 70 %
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää, mistä osa-alueista oppilaiden hyvinvointi koostuu
- tuntee monipuolisesti erilaisia toimenpiteitä kouluyhteisön hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden lisäämiseksi koulupäivään
- tuntee koulun toimintaympäristönä
- ymmärtää yhteistyöverkostojen ja koti-kouluyhteistyön merkityksen pyrittäessä koululaisten hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämiseen
- ymmärtää liikunnan- ja terveystiedon opettajan laaja-alaisen työnkuvan ja työn vaatimukset
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 3
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
x
x
Osallistuminen opetukseen, 2op (2 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
x
Osallistuminen opetukseen, +2op (2 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
x
Osallistuminen opetukseen, +1op (1 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5