LPES1008 Hyvinvoinnin edistäminen kouluympäristössä (2–4 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
Hyvinvoinnin osa-alueet ja kouluikäisten hyvinvoinnin haasteet.
Kansalliset ja kansainväliset kouluympäristön fyysisen aktiivisuuden ja terveyden edistämisen ohjelmat.
Koulu toimintaympäristönä.
Moniammatillinen yhteistyö koulussa.
Oppituntien ulkopuoliset työtehtävät koulun hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämisessä.Suoritustavat:
Luennot 10 tuntia, harjoitukset 16 tuntia
Ryhmätyöskentely
tai itsenäinen työskentely ongelmaperustaisen oppimisen periaatteisiin
pohjautuen.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen 30 %, projekti 70 %Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää, mistä osa-alueista oppilaiden hyvinvointi koostuu.
- tuntee monipuolisesti erilaisia toimenpiteitä kouluyhteisön hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden lisäämiseksi koulupäivään.
- tuntee koulun toimintaympäristönä.
- ymmärtää yhteistyöverkostojen ja koti-kouluyhteistyön merkityksen pyrittäessä koululaisten hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämiseen.
- ymmärtää liikunnan- ja terveystiedon opettajan laaja-alaisen työnkuvan ja työn vaatimukset.
Esitietojen kuvaus
tdk:n kandiopinnot (Huom! kurssi on muillekin kuin LPE:n pääaineopiskelijoille)
Suoritustavat
Tapa 1
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (2–4 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi