EKIA392 Learning Disorders from the Perspective of SLA (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti
Vastuuorganisaatio:
Kieli- ja viestintätieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
Content
The aim is to introduce learning disorders and how they may affect foreign language learning.
Completion method
Book exam in E-Exam
Assessment details
Book exam
Osaamistavoitteet
After completing the course the students will be able to
· explain the diagnostics of language disabilities
· discuss the effects of language disabilities and learning disorders to SLA
· discuss language disabilities and learning disorders from the perspective of a FL teacher
Lisätietoja
Target group: 2nd or 3rd year students
Pakolliset esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- Esitietoryhmä 2
- EKIA315 Current Issues in Teaching English (5 op)Ei julkaistu tälle opetussuunnitelmakaudelle
TAI
Kirjallisuus
- Nijakowska, Joanna (2010). Dyslexia in the foreign language classroom. Bristol: Multilingual Matters
- Kormos, Judit & Anne Margaret Smith (2012). Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. 2012. Bristol: Multilingual Matters .
Suoritustavat
Tapa 1
Arviointiperusteet:
Book exam
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Tentti (5 op)
Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Arviointiperusteet:
Book exam
Suorituskieli:
englanti
Työskentelytavat:
Book exam in E-Exam
Kirjallisuus:
- Kormos, Judit & Anne Margaret Smith (2012). Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. 2012. Bristol: Multilingual Matters .
- Nijakowska, Joanna (2010). Dyslexia in the foreign language classroom. Bristol: Multilingual Matters