VKTS1039 Contemporary Perspectives on Play and Learning (5 op)
Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Kasvatustieteiden laitos
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
leikin teoriat ja leikin tutkimus; leikkiartikkeleiden analysoiminen; näkökulmia leikin havainnointiin; leikin analysointi ja tutkiminen, leikin ja oppimisen yhteys, leikin merkityksen ymmmärtäminen lasten kulttuurissa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tulkita ja arvioida leikin teorioita ja leikin tutkimusta
- analysoida leikkiä lasten omana toimintana sekä varhaiskasvatuksen sisältönä ja oppimisen tapana
- havainnoida ja tutkia leikkiä
- ymmärtää lapsen leikkikulttuurin eri piirteitä
Lisätietoja
Valittavana olevat suoritustavat määritellään vuosittain opetusohjelmassa.
Oppimateriaalit
BROOKER, L., BLAISE, M. & EDWARDS, S. (eds.). 2014. The SAGE handbook of play and learning in early childhood. London: SAGE. Available: SAGE Knowledge, eBook
ARTIKKELEITA SOPIMUKSEN MUKAAN
Suoritustavat
Tapa 1
Kuvaus:
Opiskelija osallistuu tenttiin/kirjoittaa oppimistehtävän.
Arviointiperusteet:
Arvosana perustuu tenttiin/oppimistehtävään. Valittavana olevat suoritustavat määritellään vuosittain opetusohjelmassa.
Valitaan kaikki merkityt osat
Tapa 2
Kuvaus:
Opiskelija kirjoittaa oppimistehtävän.
Arviointiperusteet:
Arvosana perustuu oppimistehtävään.
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Opetus ja oppimistehtävä (5 op)
Tyyppi:
Itsenäinen työskentely
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi
Opetus
11.1.–28.2.2021 Seminaari
x
Tentti (5 op)
Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
englanti, suomi