TIEA219 Pelisuunnittelu (5 op)
Opinnon taso:
Aineopinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Informaatioteknologian tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Kuvaus
Opintojakso perehdyttää opiskelijan pelisuunnittelun osa-alueisiin, esim. pelimekaniikka, pelikokemus, kenttäsuunnittelu, pelinarratiivi. Johdanto pelisuunnitteluun, pelikonseptin laatiminen ryhmätyönä. Konseptissa on huomioitu pelilliset, tietotekniset, taiteelliset ja kaupalliset näkökulmat.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään opiskelija
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
- tuntee erilaisia pelisuunnittelun metodeja
- osaa soveltaa pelisuunnittelun metodeja aitoihin suunnittelutehtäviin
Suositellut esitiedot
- Esitietoryhmä 1
- HTKA112 Pelin lumo - näkökulmia digitaalisiin peleihin (5 op)Ei julkaistu tälle opetussuunnitelmakaudelle
- Esitietoryhmä 2
TAI
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama oppimateriaali.
Kirjallisuus
- Adams, Ernest, Fundamentals of Game Design
- Schell, Jesse, The Art of Game Desing: A Book of Lenses
- Fullerton, Tracy, Game Design Workshop
- Totten, Christopher W., Architectural Approach to Level Design
- Swink, Steve, Game Feel
Suoritustavat
Tapa 1
Opetusajankohta:
Periodi 2
Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x
Osallistuminen opetukseen (5 op)
Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
0-5
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä.
Suorituskieli:
suomi
Työskentelytavat:
Luennot, tehtävät ja projektityö.