RUOS201 Vetenskaplig kommunikation (5 op)
Kuvaus
Sisältö
Kurssilla harjoitellaan erityisesti tutkijan taitoja, esim. tieteellistä kirjoittamista, posterin laatimista ja sen esittelyä ja myös muita konferenssitaitoja. Yleisistä työelämätaidoista kehittyvät vuorovaikutustaidot, esiintymistaidot, projektityötaidot, kriittisen ajattelun taidot, tiedon hankinta ja analysointi.
Suoritustavat
Kontaktiopetus (luennot ja harjoitukset) ja niihin liittyvät oppimistehtävät.
Arviointiperusteet
Oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija
- osaa kommunikoida suullisesti ja kirjallisesti tieteellisissä ja yleistajuisissa yhteyksissä,
- tietää, mikä on tyypillistä tieteelliselle tyylille ja osaa argumentoida tieteellisesti,
- osaa lukea ja analysoida tieteellisten artikkelien tyyliä, rakennetta ja argumentaatiota kriittisesti,
- osaa etsiä lähdekirjallisuutta ja arvioida lähteiden soveltuvuutta tieteelliseen tutkimukseen,
- tuntee eri tieteenalojen tyypillisiä kirjoitus- ja julkaisukonventioita erityisesti kielitieteen alalla sekä
- osaa laatia tieteellisen esityksen tai posterin.
Lisätietoja
Suositus ajoituksesta
Samanaikaisesti seminaarin kanssa. Kurssin aikana työstetään maisterintutkielmaa.
Esitietojen kuvaus
Suositellaan suoritettavaksi yhtäaikaisesti maisteriseminaarin kanssa.
Pakolliset esitiedot
- Esitietoryhmä 1
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
- R. Nyberg & A. Tidström (toim.). (2012). Skriv vetenskapliga uppsatser, examensarbeten och avhandlingar. 2012 (4. painos).
- J. Bell Introduktion till forskningsmetodik. (2011). (4. painos).
Suoritustavat
Tapa 1
Osallistuminen opetukseen (5 op)
Kontaktiopetus (luennot ja harjoitukset) ja niihin liittyvät oppimistehtävät.
Opetuksen yhteydessä jaettava materiaali ja harjoitukset sekä kurssikirjallisuus (ks. alla).
- Bell, J. (2011) Introduktion till forskningsmetodik. 2011 (4. painos).
- Nyberg, R. & A. Tidström (red.) (2012) Skriv vetenskapliga uppsatser, examensarbeten och avhandlingar.