LPES004 Liikuntapedagogiikan syventäminen (6 op)

Opinnon taso:
Syventävät opinnot
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi
Vastuuorganisaatio:
Liikuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

Sisältö

Sisältö sovitaan työn ohjaajan kanssa.

Opiskelija valitsee valmiista kirjallisuuslistasta tarpeellisen sivumäärän.



Suoritustavat

Itseopiskelu 600–1000 sivua (600 sivua, jos kaikki vieraskielistä ja 1000 sivua, jos kaikki suomenkielistä kirjallisuutta).

Kirjallisuuden tenttiminen yhtenä kokonaisuutena pro gradu –työn ohjaajalle.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
  • on syventänyt liikuntapedagogista tietämystään.

Lisätietoja

Ajoitus: 4. vuosi
LPES005 Pro gradu –seminaari 1 tai LPES006 Pro gradu –seminaari 2 –kurssin aikana tai jälkeen.

Oppimateriaalit

Liikuntapedagogiikan syventävän kirjallisuuden kirjallisuuslista:

Armour, K. 2014. Pedagogical cases in physical education and youth sport. Routledge. (304 s.). eBook

Armour, K. (toim.) 2011. Sport pedagogy. An introduction for teaching and coaching. Harlow: Pearson Education. (369 s.) eBook

Bouchard C, Blair SN & Haskell WL. 2012. Physical Activity and Health. Second edition. Champaign, IL: Human Kinetics. (441 s.)

Carron, A. V. & Eys, M. A. 2012. Group dynamics in sport. Morgantown, WV: Fitness Information Technology. (418 s.)

Carson, R.L. & Webster, C. A. 2020. Comprehensive school physical activity programs. Putting research into evidence-based practice. Champaign, IL: Human Kinetics. (408 s.)

Ennis, C.D. (Ed.) 2017. Routledge handbook of physical education pedagogies. New York, NY: Routledge. (683 s.) eBook

Goodway, J., Ozmun, J. & Gallahue, D. 2020. Understanding motor development: Infants, Children, Adolescents, Adults. Burlington, MA.: Jones& Bartlett Learning. (424 s.)

Green, K. 2008. Understanding physical education. Los Angeles, CA: SAGE. (280 s.) eBook

Grenier, M. & Lieberman, L. 2017. Physical Education for Children With Moderate to Severe Disabilities. Champaign, IL: Human Kinetics. (172 s.)

Hardman, K. & Green, K. 2011. Contemporary issues in physical education: international perspectives. Meyer & Meyer Sport. (287 s.)

Hobson, J. & Smedley, J. 2019. Fitness to work. The medical aspects. Sixth edition. Oxford University Press. (888 s.) eBook

Kasser, S. & Lytle, R. 2013. Inclusive Physical Activity: Promoting health for a lifetime. 2. painos. Champaign, IL: Human Kinetics. (280 s.)

Kokko, S. & Martin, L. (toim.) 2018. Lasten ja nuorten liikuntakäyttäytyminen Suomessa: LIITU-tutkimuksen tuloksia 2018. Hki: Valtion liikuntaneuvoston julkaisuja 1, 2019. (221 s.) Saatavilla: https://www.jyu.fi/sport/vln_liitu-raportti_web_28012019-1.pdf

Lieberman, L. & Houston-Wilson, C. 2018. Strategies for Inclusion: Physical education for everyone. With Web Resource. 3rd Edition. Champaign, IL: Human Kinetics. (232 s.) eBook

Malina, R., Bouchard, C. & Bar-Or, O. 2004. Growth, maturation and physical activity. Champaign, IL: Human Kinetics. (712 s.)

Marcus, B. H. & Forsyth, L. 2009. Motivating people to be physically active. 2. painos. Champaign, IL: Human Kinetics. (200 s.) eBook

Rouse, P. 2009. Inclusion in Physical Education. Champaign, IL: Human Kinetics. (151 s.)

Tannehill, D., van der Mars, H. & MacPhail, A. 2014. Building effective physical education programs. Burlington MA: Jones & Bartlett. (432 s.)

Whitehead, M. 2019. Physical literacy across the world. Routledge. (290 s.) eBook

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Tentti (6 op)

Tyyppi:
Tentti
Arviointiasteikko:
0-5
Suorituskieli:
suomi

Opetus