KLAS1409 Learning and 21st Century Competencies: Collaboration, Creativity, and Technology (5 op)
Kuvaus
Työelämässä tarvittavat ydintaidot, luovuus, oppimisen merkityksellistäminen ja yhteisöllinen oppiminen.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
hahmottaa oppimisen ja osaamisen luonnetta tulevaisuuden oppimisympäristöissä
soveltaa yhteisöllisen oppimisen ja luovuuden teorioita muuttuvissa opetus- ja oppimistilanteissa
Oppimateriaalit
Learning materials:
Hämäläinen, R. & Vähäsantanen, K. (2011). Theoretical and pedagogical perspectives on orchestrating creativity and collaborative learning. Educational Research Review, 6, 169–184.
Arvaja, M. (2015). Experiences in sense making: Health science students’ I-positioning in an online philosophy of science course. Journal of the Learning Sciences, 24, 137-175.
Arvaja, M. & Sarja, A. (in press). Dialogic tensions in pre-service subject teachers’ identity negotiations. Scandinavian Journal of Educational Research.
De Wever, B., Hämäläinen, R., Voet, M. & Gielen, M. (2015). A wiki task for first-year university students: The effect of scripting students' collaboration. The Internet and Higher Education. 25, 37–44.
Hämäläinen, R., De Wever, B., Nissinen, K., & Cincinnato, S. (2019). What makes the difference - PIAAC as a resource for understanding the problem-solving skills of Europe's higher-education adults. Computers & Education. 129. 27-36. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.10.013
Lämsä, J., Hämäläinen, R., Koskinen, P., Viiri, J., & Mannonen, J. (2020). The potential of temporal analysis: Combining log data and lag sequential analysis to investigate temporal differences between scaffolded and non-scaffolded group inquiry-based learning processes. Computers & Education, 143, 103674.