HYTJ2301 Avoin tiede (1–5 op)

Opinnon taso:
Jatko-opinnot
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
englanti, suomi
Vastuuorganisaatio:
Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
Opetussuunnitelmakaudet:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023

Kuvaus

Avoimen tieteen perusteet ja avoimen tutkimuksen hyödyntäminen.

Osaamistavoitteet

Tohtorikoulutettava

  • tuntee avoimen tieteen periaatteet ja käytännöt
  • osaa hyödyntää avoimen tieteen toimintamalleja tutkimuksen eri vaiheissa
  • tunnistaa avoimen tieteen hyödyt, mahdollisuudet ja haasteet
Opintojakso suositellaan suoritettavaksi heti ensimmäisenä vuonna.

Lisätietoja

Yliopiston, tiedekunnan, laitoksen tai muun tahon järjestämiä jatkokoulutustasoisia opintoja, joita tohtorikoulutettava valitsee ohjaajien suositusten ja oman jatko-opintosuunnitelmansa mukaisesti, tai muu pääohjaajan kanssa sovittava itsenäinen suoritustapa. Suoritustapa voi olla esimerkiksi essee tai oppimispäiväkirja. Opintojaksoa ei voi suorittaa konferenssiesitelmällä, -paperilla tai -posterilla eikä tieteellisellä julkaisulla.

Opetuskieli: suomi, englanti

Suoritus arvioidaan sen perusteella, miten tohtorikoulutettava hallitsee opintojakson sisällöt ja saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet. Hyväksytyn arvosanan saaminen edellyttää

  • kontaktiopetuksena toteutettavalla kurssilla aktiivista osallistumista opetukseen ja annettujen tehtävien suorittamista hyväksytysti. Tarkemmat arviointiperusteet ilmoitetaan kurssitoteutuman yhteydessä.
  • itsenäisessä työskentelyssä (kirjallisten) tehtävien suorittamista hyväksytysti

Avoimen tieteen opintoja voi suorittaa yhteensä korkeintaan 5 op.

Oppimateriaalit

Opintojakson vastuuopettaja, kurssin opettaja tai vastaava ilmoittaa mahdollisesta kirjallisuudesta ja/tai muusta materiaalista.

Suoritustavat

Tapa 1

Valitaan kaikki merkityt osat
Suoritustapojen osat
x

Osallistuminen opetukseen tai muu sovittu suoritustapa (1–5 op)

Tyyppi:
Osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko:
Hyväksytty - hylätty
Suorituskieli:
englanti, suomi
Ei julkaistua opetusta