YMAA2170 Sosiaalinen markkinointi (4–6 op)
Kuvaus
Sisältö
Sosiaalinen markkinointi (social marketing) on lähestymistapa, joka tuo markkinointiajattelun sekä tehokkaat markkinoinnin työkalut hyvinvoinnin, terveyden ja yhteiskunnallisen hyvän edistämiseen. Myynnin kohteena perinteisten tuotteiden sijaan on käyttäytymisen muutos. Tavoitteena on ohjata ja kannustaa ihmisiä tekemään parempia päätöksiä jotka hyödyttävät niin yksilöä kuin myös yhteiskuntaa.
Tällä kurssilla perehdytään sosiaalisen markkinoinnin lähestymistapaan sekä strategisella että taktisella tasolla. Kurssilla tutustutaan sosiaaliseen markkinointiin lähestymistapana, siinä käytettyihin teorioihin sekä sovelluksiin.
Suoritustavat
JSBE:
Kontaktiopetuskurssi: Seuraavan kerran syyslukukaudella 2020. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Avoin yliopisto: kontaktiopetuskurssi, verkkokurssi, kirjatentti tai kirjallinen tehtävä (tarjotaan vähintään joku näistä, suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa).
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Osaamistavoitteet
• ymmärtää sosiaalisen markkinoinnin periaatteet niin strategisella kuin operatiivisella tasolla
• ymmärtää mihin ja miten lähestymistapaa voidaan soveltaa
• osaa soveltaa lähestymistapaa yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseen
Esitietojen kuvaus
Oppimateriaalit
Kirjallisuus
- French, J. & Gordon, R. (2015). Strategic Social Marketing. 1st ed. Sage; ISBN: 978-1-44624-861-4